Tävling

2024 kommer vi att anordna tävlingar i Bruks.

För att komma till tävlingarna för 2024 KLICKA HÄR!

Inofficiell Nosework tävling

Sportlovs Sniffen

Lessebo brukshundklubb anordnar en inofficiell tävling i nosework klass 1 TEM INOMHUS   24 februari kl 09,00.

Tävlingen kommer att anordnas i Lesseboortens brukshundklubbs klubbstuga.

Adress på Google Maps är : Drakhöjden 1 , 365 91   Lessebo.

Deltagarna kommer att delas in i grupper med start vid olika klockslag. Samtliga 4 moment kommer att genomföras efter varandra därefter kommer protokoll att delas ut och en prisrosett till dem som klarar alla 4 söken. Efter det är det fritt att åka hem om man vill.

Enklare fika finns till försäljning under dagen.

Bedömare: Jeanette Nilcrantz

För medverkan krävs godkänt doftprov i eukalyptus, medlemsskap i SNWK eller SKK ansluten länsklubb eller specialklubb. Kunna visa upp giltigt vaccinationsintyg samt att hunden ska vara registrerad eller ha TAVLIC (tävlingslicens).

Startavgift: 300:-/ ekipage. Startavgiften betalas först in när du fått ett bekräftelse mail på att du har fått en plats. Anmälan tas emot i anmälningsordning (25 platser + 5 reserver).

Anmälan sker på SNWK tävling.

Vid frågor:  Kristina Eriksson  Kristina.Eriksson@vaxjo.se