Klubben

Lessebortens Brukshundsklubb är en mindre brukshundsklubb en liten bit utanför Lessebo, Småland. Vi håller varje år allmänlydnadskurser, valpkurser och rallylydnadskurser. Om intresse finns håller vi även i spår, sök, viltspår och tävlingskurser. I dagsläget har vi tyvärr ingen Agillityinstruktör, men det finns lite hinder på klubben som används på egen risk.

Vi har tre stora fina planer. Nedre planen, Stora planen & Övre planen. Det finns utrustning för att träna lydnad och rallylydnad på klubben.

Varje år håller vi i några tävlingar inom brukset (Skydd, sök och apell) och rallylydnad.

Varje år håller vi även i ett läger som infaller runt näst sista helgen i maj, då bjuder vi i instruktörer och tränar hund, umgås och äter gott en hel helg.

Vi håller cirka 3 medlemsmöte varje år och ett årsmöte.

På torsdagar har vi vår allmän träning, kom ner och träna hund, prata och ta en kopp kaffe i klubbstugan. På torsdagar kan skott förekomma, tiderna det är tillåtet att skjuta är mellan 18.45-19.15, innan skott ska man meddela ALLA att det kommer skjutas.

Glöm inte att gå med i vår grupp på facebook, där lägger vi upp informationen oftast före det kommer på hemsidan. Lesseboortens Brukshundsklubb heter vi där.